Monday, October 25, 2010

@ Stadium JCorp...



Johor FC 0 Negeri Sembilan 2
23hb Oct 2010, Stadium JCorp Pasir Gudang
Separuh Akhir Piala Malaysia. 2nd leg

Lama giler tak nengok bola live...seingat aku...kali terakhir menjejakkan kaki ke stadium JCorp Pasir Gudang ni...ada la 4,5 tahun dulu kot...standard la..aku seperti majoriti rakyat Malaysia yang lainnya...akan turun stadium bila team nak masuk final...poser sungguh...hahaha...

Hujan lebat semenjak petang tak mematahkan semangat warga Johor untuk turun Pasir Gudang...dengar ceritanya...dari pukul 4 pm tiket dah sold out...giler ahh...hari ini dalam sejarah rasanya...tak pernah stadium JCorp ni full house...nampak sangat rakyat Johor dah lama mengidam nak gi stadium...teringat2 zaman2 pertengahan 80an hingga pertengahan 90an...tu jam Stadium Larkin memang hampir penuh setiap minggu....zaman Boban,Alistair Edward dan Abas Saad memang tak leh lupa la...

Ok tu Johor...ni Johor FC...stadium kita kecik tak macam Larkin...tak silap aku paling maksimum pun boleh sumbat 10 ribu jer kot...aku awal2 dah ambik tiket...ni untungnya ada kawan2 kerja JCorp...dah boleh agak mesti sold out...takut pulak nak ambik tiket yang RM10 tu...maklum la seat kayu...kang sesak ramai2..joget2 la...mexican wave la..takut runtuh la pulak...haha..aku ambik tiket grandstand...ala baru RM15 jer...ternyata itu keputusan tepat...hujan lebat...duduk grandstand ada bumbumg...tak la basah lokos...apa2 pun respek kat ribuan baju oren yang tak berganjak walaupun lencun...hujan lebat tu...sejuk...cuma kesian la yang bawak anak bini tu...

Sayangnya kita kalah...apa nak buat...takder rezeki...tahniah la Negeri Sembilan...walaupun kekadang rasa bengang gak kat ref...tapi bagi aku yang week in week out tengok bola omputeh ni....game malam tu kira ok la...ok la untuk standard bola tempatan...Johor FC banyak budak2 muda...so the future is bright la..(tu pun kalau tak kena gabung)

Antara perkara menarik yang aku teringat...

*Kaunter tiket masih penuh orang kerumun...walaupun tiket dah sold out...dengarnya ramai lagi yang tak dapat masuk...ada ulat jual tiket RM20...giler ahh...

*Keadaan padang memang tip top la...hujan lebat pun takder ada air bertakung...bola takder sangkut2...tak macam sesetengah stadium negeri yang design gempak...tapi padang hancus...(Deaf...ingat tak rumput kat Larkin masa kita nengok DT tu hari...hampeh kan...)

*Tengok bola kat stadium ni macam tengok bola kat Old Trafford...maklum la ni memang betul2 stadium untuk bola...takder track untuk lari2 tu...penonton ngan player memang dekat la...kalau baling botol pun memang boleh kena...heheh..

*Orang Johor memang sporting...tempat duduk fan N9 takder pagar2 punya...campur...belah bawah N9...atas Johor FC...takder gaduh pun...acara bakar membakar..ngejek mengejek tu standard la...tak ambik hati pun...

*Acara baling botol air memang rancak kat bahagian tiket RM10...apa nak buat...polis dan FRU takat berdiri kat bahagian grandstand ajer...tak nak basah la tu...kawalan keselamatan memang tak berapa ketat...mungkin ni Johor dan N9...so dorang tak expect ada gaduh2 punya...


duduk sebelah abang2 cameraman RTM...dapat jugak nengok camaner cara live kat tv ni dibuat...cuma takder can la muka nak masuk tv...hahaha...


Apa2 pun aku puas hati la...dah lama tak fun gi stadium nengok bola camgini...meriah...ramai pulak muka2 yang aku kenal kat grandstand tu...termasuk kat seat VIP...so good luck la untuk N9 dan Kelantan...sekurang2nya aku tak yah susah2 nak pikir camna nak gi Bkt Jalil sabtu ni la kan...tak yah nak gaduh2...hahaha..

**** Oh ye Deaf...malam tu ada banyak gerai jual Jersey Oren Johor FC tu...tak tau ni ori JKing ker ciplak punya...sayangnya aku tak sempat nak cekidot...kena chow cepat2...maklum la kereta parking block kereta orang...parking pack giler...jam...aku parking tepi jalan bukannya double parking lagi...tapi dah masuk tripple...quadruple dah...

4 comments:

  1. bola malaysia kalau ada gaduh2 baru best

    ReplyDelete
  2. wah, review yang sangat best yang buat aku jeles..

    takpe tahun depan all the best johor fc.

    ReplyDelete
  3. ...hujan beb since tengahari, gua dgn 2 org anggota lembaga letrik negara merubah haluan makan tomyam panas... huh, banyak serai dari ayam.

    ReplyDelete