Thursday, January 7, 2010

4 hari ajer

Dekat seminggu dah tak update...macam2 hal berlaku...

Tu hari lepas balik dari KL aku kena demam teruk...sampai 3 hari MC...seminggu demam,selsema,sakit kepala dan batuk tak baik2...alhamdulillah...hari ni dah ok sikit...tinggal batuk2 ajer...

Dalam tu sibuk sungguh minggu ni dalam urusan anak2 naik sekolah...terutama anak aku yang sulung tu...Alhamdullilah...walaupun tak dapat panggilan untuk sekolah asrama penuh...92,000 permohonan untuk 6,600 tempat...so paham2 je la...kena pulak sekolah dia kategori sekolah bandar...dan aku takder kabel besar...memang payah la...tapi berjaya jugak dia dalam temuduga untuk ke sekolak kluster...dapat lah ke SMK Sultan Ismail, Johor Bahru...

Ahad lepas berangkut la baldi baju semua...maklum la dia dapat duk asrama...rasa berat jugak...maklum la baru 13 tahun...budak lagi...tapi tak per la...ajar dia berdikari...tapi lepas tu bila balik rumah...waktu malam terasa sunyi la jugak...dah biasa berlima...alih2 tinggal berempat....anak yang no 2 nampak jugak la sayunya...maklum la dia dah takder regu nak bergaduh...malam pun tak nak tido bilik sorang2...terpaksa la hilang privacy mak bapak dia ni...

ingatkan semua dah ok...tiba2 semalam anak sulung tu called nangis2...mintak nak keluar asrama...alasan dia 2 orang kawan dia dah keluar...dia tak der kawan katanya...adoi...apa nak buat...pujuk2 pun dah tak jalan...malam tadi akhirnya terpaksa bawak dia keluar...hmmmm...baldi kena curi...selipar kena curi...senior suh tuang air...semua jadi alasan...haha...biasa la tu duk asrama...bapak dia dulu zaman senior lagi hebat kenakan orang...hehe...tapi tu la nak buat camner kan...budak pompuan...nak paksa2 takut study dia terjejas...asal dia nak belajar sudah la...terpaksa la cari transport untuk dia kesekolah...alhamdulilah jugak ada jiran yang kebetulan anak dia jugak kebetulan kelas dan sekolah yang sama...dapat la menumpang...

tu la...jangan kata tak pernah merasa...merasa la jugak duk hostel selama 4hari...hahaha....dan pada sapa2 yang hari tu tanya hadiah apa yang dia dapat untuk UPSRnya...ini lah dia..



ingatkan dia duk asrama...bendalah ni tinggal rumah...bapak dia la yang mengerjakan...tapi nampak gayanya...kansel...hahahaha...tapi dah buat perjanjian...duk rumah...internet,PS2,PSP dan Ipod hanya untuk hari sabtu dan ahad sahaja...kalau tak...bapak hantar gi asrama...hahaha...

11 comments:

  1. wow beb!psp tu!mahal tu!cayalah bapak!

    mula2 duk asrama mmg gitu ...hahaha...

    ReplyDelete
  2. nasib bukan anak kembar yang score exam .....

    ReplyDelete
  3. teringat zaman aku masuk asrama time form 1 dulu.... heheheh

    dasat la anak2 hang, ada ps2/psp/ipod suma... time aku dulu dpt walkman saja. hehe

    ReplyDelete
  4. wah aku lagi hebat dari anak ngko ler, aku sempat juga seminggu duk asrama kikikikii...
    lepas UPSR jugak, lepas tu balik sekolah kg biasa ,
    tapi result PMR (baca SRP) aku masih cun, umur 16 baru 'steady' untuk masuk asrama balik kikikiii...

    jadi aku memang faham sangat perasaan anak ngko tu kikikiii....

    ReplyDelete
  5. Ha Ha Ha...beli PSP tu...bapaknya yang lebih2...anaknya tak berapa sangat...huhuhuhuhu...

    ReplyDelete
  6. aku nengok buku tingkatan satu tahun ni, aku pun naik seram..
    macam2 haha..

    aku dah baca bab 1 dah, geography.
    topik " kedudukan ". haha.

    Wa confuse kejap horizontal / vertical kena pakai melayu nye jalur/baris haha

    ReplyDelete
  7. may be you want to consider sending to asrama lepas PMR. Anyway Selamat Tahun Bro. Semoga murah rezeki dan sihat selalu. by the way Search nak turun london perform kat The Scala, King Cross on 18 February 2010. TaK sabar nak turun tengok ni.

    ReplyDelete
  8. berita baik klik sini, expired isnin... selamat mencuba

    ReplyDelete
  9. gua lenjan Tekken dari PSP anak sedara gua sampai lupa keja siot...

    ReplyDelete